Royal Canin w Polsce

Zdjęcie główne
ROYAL CANIN W POLSCE


Royal Canin Polska Sp. z o.o. posiada od 2007 roku własną fabrykę w Niepołomicach
pod Krakowem. Jest to najnowocześniejszy zakład produkcyjny na świecie.
Przy jego budowie wykorzystano najnowsze technologie produkcji,
pakowania oraz przechowywania surowców.

Fabryka w Niepołomicach

Royal Canin Polska Sp. z o.o. jest jednym z najbardziej innowacyjnych zakładów produkcyjnych na świecie. Fabryka swoją działalność rozpoczęła już od 2007 roku, kiedy to oddała do użytku pierwsze powierzchnie biurowe oraz magazynowe, a następnie w 2008 roku rozpoczęła swoją pierwszą produkcję karmy. Od początku istnienia naszego zakładu jesteśmy odpowiedzialni za wdrażanie nowych technologii produkcji, pakowania oraz magazynowania. Nasi specjaliści codziennie czuwają nad bezpieczeństwem produkowanej karmy jak również nad zrównoważonym rozwojem naszej działalności, który przynosi gminie Niepołomice m.in. korzyści finansowe, społeczne i środowiskowe. W chwili obecnej Royal Canin Polska Sp. z o.o. zatrudnia 252 pełnych pasji i zaangażowania Współpracowników z czego 30% stanowią mieszkańcy gmin Niepołomice, Kłaj i Wieliczka. Nasza firma w 2015 roku znajduje się na 6 miejscu jako „Najlepsze Miejsce Pracy w Polsce” wśród firm zatrudniających do 500 pracowników. 

W naszej codziennej pracy kierujemy się wspólnym dobrem i zrównoważonym rozwojem, który daje nam wolność podejmowania decyzji i odpowiadania za nasze czyny. Dlatego między innymi Royal Canin w trosce o dobre sąsiedztwo zainwestował w 2013 roku kwotę 15mln złotych w założenie biofiltrów, które w całkowity sposób niwelują nieprzyjemny zapach powstający w wyniku produkcji karmy. Oprócz tego jesteśmy ciągle otwarci na wizyty mieszkańców i innych zewnętrznych gości podczas takich akcji jak „Open Day” czy „Moc Zdrowego Żywienia”, aby jeszcze pełniej pokazać społeczności w jaki sposób pracujemy i jakie wysokie standardy produkcyjne oferujemy naszym klientom.

Karma w fabryce Royal Canin w Niepołomicach w 2015 roku to aż 190 nowoczesnych formuł i 982 referencji,  które są dostosowane do specyficznych potrzeb psów i kotów różnych ras. Stosujemy w produkcji 102 różnych typów surowców dostarczanych zarówno lokalnie jak również z najdalszych zakątków świata. Nasze produkty są eksportowane do 20 krajów Europy: Polski, Niemiec, Francji, Holandii, Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Rumunii, Bułgarii, Ukrainy, Rosji, Austrii, Węgier, Czech , Słowacji, Litwy, Łotwy, Estonii i Japonii. Fabryka w Niepołomicach stanowi wzór do naśladowania i jest wspaniałą wizytówką Royal Canin na arenie międzynarodowej z czego jesteśmy niezmiernie dumni!
 
Royal Canin Polska
 

Staramy się i doceniają nas inni


Znaczącym wyróżnieniem dla firmy było docenienie Royal Canin Polska jako miejsca pracy. W 2013 roku firma otrzymała prestiżowy tytuł Great Place to Work.

Firma Royal Canin Polska sp. z o.o. posiada certyfikaty ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2004 w obszarze produkcji, sprzedaży i komercjalizacji karm dla psów i kotów, nadane przez międzynarodową agencję certyfikującą Lloyed Register Quality Assurance.

Fabryka Royal Canin w Niepołomicach otrzymała również Status Excellence (Doskonały) po audycie Jakości i Bezpieczeństwa Produktu. Jest to pierwsza fabryka w grupie Royal Canin, która została wyróżniona tym tytułem. Ocena doskonała jest efektem długotrwałego wysiłku i zaangażowania wszystkich współpracowników w poprawę efektywności biznesu. Podczas audytu przede wszystkim zauważony został wysoki poziom wiedzy i umiejętności współpracowników na każdym etapie procesu, odpowiedzialne zarządzanie oraz wyjątkowa pasja, z jaką wykonywane są codzienne obowiązki.

Historia firmy Royal Canin

Firma Royal Canin została założona w 1968 roku na południu Francji, przez lekarza weterynarii, Jeana Cathary’ego. Można powiedzieć, że wszystko rozpoczęło się w jego kuchni, gdzie opracował specjalną recepturę karmy dla swojego owczarka alzackiego. Słynna Yellow Soup uwolniła psa od nękających go problemów skórnych. Założyciel firmy był nie tylko sprawnie działającym przedsiębiorcą, ale też  wizjonerem i pasjonatem. Doskonale zrozumiał, jaką rolę odgrywa żywność w ochronie zdrowia psów. W praktyce zastosował starożytną zasadę Hipokratesa: „Niech twoja żywność będzie twoim pierwszym lekarstwem". Zwrócenie uwagi na związek pomiędzy zdrowiem a żywieniem zwierząt stało się podstawą filozofii i misji nowo powstającej wówczas firmy Royal Canin.

Pierwsza fabryka Royal Canin powstała w 1971 roku w Airmargues, we Francji. Zainstalowano w niej extruder do produkcji karmy w postaci krokietów jako innowacyjne rozwiązanie, zastosowane pierwszy raz w Europie. Dzięki rozbudowanej sieci specjalistów firma wkroczyła na etap szybkiego rozwoju. Już w latach 70. eksportowała swoje produkty do krajów europejskich: Hiszpanii, Szwecji, Niemiec oraz Belgii. Kluczem do sukcesu oraz główną zasadą strategii firmy okazała się współpraca z ekspertami w dziedzinie hodowli psów, lekarzami weterynarii oraz zootechnikami.

Obecnie Royal Canin to łącznie 66 filii oraz 13 fabryk na kilku kontynentach. W Ameryce Północnej funkcjonują fabryki Kanadzie i USA, w Ameryce Południowej –w Argentynie i Brazylii. Na kontynencie Azjatyckim działają zakłady produkcyjne w Chinach i Japonii, w Europie zaś w Rosji, Polsce oraz dwie fabryki we Francji.

Firma Royal Canin produkuje 148 rodzajów karmy dla psów i 82 dla kotów. W ponad 46 krajach zatrudnionych jest 6500 pracowników.

Przynależność do Grupy Mars

Od roku 2002 Royal Canin wchodzi w skład grupy Mars, Inc. Ten krok był początkiem nowej ery w historii firmy. Spowodował większe otwarcie na rynki globalne i stworzył sprzyjające środowisko dla dalszego rozwoju w ramach organizacji Mars, Inc., której Pięć Zasad znajduje pełne odzwierciedlenie w fundamentalnych wartościach Royal Canin.

Przyjęte przez Royal Canin zobowiązania całkowicie wpisują się w ramy Pięciu Zasad Mars: Jakości, Odpowiedzialności, Wzajemności, Wydajności i Wolności. Stanowią one inspirację dla kultury organizacyjnej firmy i są kierunkiem, zgodnie z którym firma działa każdego dnia. Oparte na zaufaniu relacje z klientami, ciągły dialog z partnerami biznesowymi i społecznościami, indywidualny rozwój współpracowników oraz troska o środowisko naturalne to najistotniejsze wytyczne strategii globalnej firmy.

Obecność w grupie Mars przyczyniła się do jeszcze prężniejszego rozwoju firmy dzięki sukcesom odnoszonym zarówno w skali globalnej, jak i na szczeblu lokalnym.